[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
بانک ها و نمایه نامه ها::
فرم پیش نیاز ارسال مقاله::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه ها
DOAJ
GOOGLE SCHOLAR
..
:: دوره 20، شماره 3 - ( 3-1394 ) ::
جلد 20 شماره 3 صفحات 252-243 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی سبک‌های یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی یاسوج بر اساس الگوی وارک در سال 1392
محمد بهنام مقدم1 ، علی عبدالهی2 ، مرضیه رستمی‌نژاد3 ، تهمینه صالحیان4 ، عزیز بهنام مقدم5
1- گروه ویژه، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دانشکده پرستاری و مامایی، یاسوج، ایران
2- گروه مشاورۀ خانواده، دانشگاه خوارزمی، کرج، ایران
3- کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، یاسوج، ایران
4- گروه مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، ایرانشهر، ایران
5- گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی‌واحد علوم و تحقیقات یاسوج، یاسوج، ایران ، mbehnammoghadam@yahoo.com
چکیده:   (5593 مشاهده)
زمینه و هدف: سبک یادگیری یکی از عوامل مؤثر بر یادگیری می‌باشد. اطلاع از سبک‌های یادگیری دانشجویان می‌تواند به ارایه تدریس متناسب با سبک فردی آنها کمک کند. هدف از مطالعه حاضر تعیین سبک‌های یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی یاسوج بر اساس الگوی وارک در سال 1392 بود. روش بررسی: پژوهش حاضر، مطالعه‌ای توصیفی تحلیلی می‌باشد که با شرکت 140 دانشجوی پرستاری و مامایی و فوریت‌های پزشکی دانشکده پرستاری و مامایی یاسوج در سال تحصیلی 1392ـ1391 انجام شد. نمونه‌گیری به روش سرشماری و گردآوری داده‌ها با استفاده از پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه سبک‌‌های یادگیری وارک بود. داداه‌ها با استفاده از آزمون‌های آمار توصیفی و استنباطی تی مستقل، کای دو و آنالیز واریانس تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها: میانگین سنی دانشجویان 34/1± 68/20 بود. از مجموع 140 دانشجو، 98 نفر (70 درصد) فقط یک نوع سبک یادگیری را برگزیده بودند و تنها 42 نفر از آنها (30درصد) سبک یادگیری ترکیبی را ترجیح داده بودند. در بین سبک‌های یادگیری تکی، سبک خواندنی ـ نوشتنی سبک غالب در بین دانشجویان بود، که 43 درصد دانشجویان آن را انتخاب کرده بودند و فراوان‌ترین شیوه یادگیری چند سبکی در بین دانشجویان، روش دو سبکی(15درصد) بود. نتیجه‌گیری: سبک یادگیری غالب دانشجویان، سبک یادگیری تکی بود. شناسایی سبک‌های غالب یادگیری دانشجویان و انطباق آن با روش‌های تدریس اساتید و تدوین طرح درس‌ها بر اساس سبک‌های یادگیری می‌تواند اهداف آموزشی را بهبود بخشد.
واژه‌های کلیدی: سبک های یادگیری، وارک، دانشجویان، آموزش
متن کامل [PDF 194 kb]   (1704 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/3/10 | پذیرش: 1394/3/10 | انتشار: 1394/3/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Behnam Moghadam M, Behnam Moghadam A, Rostaminejad A, Salehian T. A Study on the learning Styles of Nursing and Midwifery Students in Yasuj According to the VARK Model (2013). armaghanj 2015; 20 (3) :243-252
URL: http://armaghanj.yums.ac.ir/article-1-629-fa.html

بهنام مقدم محمد، عبدالهی علی، رستمی‌نژاد مرضیه، صالحیان تهمینه، بهنام مقدم عزیز. بررسی سبک‌های یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی یاسوج بر اساس الگوی وارک در سال 1392. ارمغان دانش. 1394; 20 (3) :243-252

URL: http://armaghanj.yums.ac.ir/article-1-629-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 20، شماره 3 - ( 3-1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
ارمغان دانش Armaghane Danesh
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645