1- گروه پرتوشناسی، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، یاسوج، ایران ، Vafapour7@gmail.com 2- گروه داخلی، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ایران 3- گروه پرتوشناسی، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، یاسوج، ایران
چکیده: (910 مشاهده)
همهگیری کرونا ویروس از کشور چین شروع شد و این همهگیریسبک زندگی را در کشورهای مختلف تغییر داد. یکی از مهمترین تغییرات مربوط به حوزه آموزش بود. بسیاری از آموزشها در سراسر جهان از آموزش حضوری به غیرحضوری و مجازی تغییر یافت. دانشآموزان مجبور شدند که زمان بسیار زیادی را در منازل خود و با نگاه کردن به صفحات دیجیتال سپری کنند. حضور طولانی مدت در محیط بسته منازل منجر به مشکلات متعددی ازجمله چاقی، مشکلات روانی و فکری و از همه مهمتر بالا رفتن آمار ابتلا به مایوپیا شد. در این بین دانشآموزان در مناطق روستایی و کم برخوردار به دلیل نداشتن امکانات آموزش غیرحضوری، مجبور به آموزش حضوری در مدارس شدند. ما اعتقاد داریم مشکلات ذکر شده از جمله بروز مایوپیا در دوران کرونا، به دلیل مواجهه با فاکتورهای خطر است که این مواجهه در یک گروه کمتر بوده است.
Vafapour H, Vafapour F, Borzoui Sileh S. Prediction of No Increase in Myopia in Rural Students with Low Educational Facilities Compared to Urban Areas During the Covid-19 Epidemic in Iran. armaghanj 2023; 28 (2) :288-291 URL: http://armaghanj.yums.ac.ir/article-1-3396-fa.html
وفاپور حسن، وفاپور فاطمه، برزویی سجاد. پیشبینی عدم افزایش مایوپیا در دانشآموزان روستایی و با امکانات آموزشی پایین نسبت به مناطق شهری در دوران همهگیری کوید 19 در ایران. ارمغان دانش. 1402; 28 (2) :288-291