[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
بانک ها و نمایه نامه ها::
فرم پیش نیاز ارسال مقاله::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه ها
DOAJ
GOOGLE SCHOLAR
..
:: دوره 27، شماره 4 - ( 4-1401 ) ::
جلد 27 شماره 4 صفحات 496-484 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزشیابی دوره الکترونیکی مهارت آموزی دانشجویان پزشکی جهت آمادگی شرکت در آزمون های صلاحیت بالینی
زهره سادات میرمقتدایی1 ، حبیب اله رضایی 2، نسرین دهقانی1 ، محمد طهماسبی سی سخت3
1- گروه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران
2- مرکز تحقیقات سلولی مولکولی، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، یاسوج، ایران ، rezaie.habib1@gmail.com
3- مرکز توسعه تحقیقات بالینی، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، یاسوج، ایران
چکیده:   (1136 مشاهده)
زمینه و هدف: ارزشیابی دوره‌های آموزشی جهت جلوگیری از هدر رفت منابع و بالا بردن کیفیت کار نقش مؤثری دارد. تا کنون ارزشیابی از دوره کوتاه مدت الکترونیکی مهارت آموزی دانشجویان پزشکی جهت آمادگی شرکت در آزمون‌های صلاحیت بالینی دوره پزشکی عمومی انجام نشده است، لذا هدف از این مطالعه تعیین ارزشیابی دوره الکترونیکی مهارت آموزشی دانشجویان پزشکی جهت آمادگی شرکت در آزمون‌های صلاحیت بالینی بود.
 
 
روش بررسی: این یک مطالعه توصیفی ـ مقطعی می‌باشد که در سال‌های 1400ـ1399 انجام و از الگوی کرک پاتریک جهت ارزشیابی دوره استفاده شد. جامعه آماری شامل 69 دانشجو در مقطع کارورزی بودند که وارد مطالعه شدند. رضایت دانشجویان به وسیله فرم رضایت‌سنجی محقق ساخته روا و پایا، میزان یادگیری آنها با استفاده از 17 آزمون که به وسیله اعضای هیات علمی دانشگاه طراحی شد و روایی و پایایی آن به تأیید رسید، تعیین شد، رفتار آنها با تحلیل نتایج آزمون صلاحیت بالینی طراحی شده که روایی آن با استفاده از تهیه جدول دو بعدی آزمون تأمین و پایایی آن به تأیید رسید، تعیین شد. جمعیت مورد مطالعه دانشجویان پزشکی مقطع کارورزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بود که به روش تمام شماری انتخاب شدند. داده‌های جمع‌آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS و آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف معیار تجزیه و تحلیل شدند.
 
 
یافته‌ها: رضایت کل از دوره در دوره اول برگزاری دوره 03/4 با انحراف معیار 12/0 و در دوره دوم 11/4 با انحراف معیار 15/0 بود. تعداد 35 دانشجو در دوره اول در 8 مورد آزمون شرکت کردند و در دوره دوم تعداد 34 دانشجو در 17 آزمون شرکت نمودند. تعداد قبولی در آزمون صلاحیت بالینی اول 15 نفر و در آزمون صلاحیت بالینی دوم 25 نفر بود.
 
نتیجه‌گیری: رضایت از این دوره مناسب بود و شرکت در این دوره میزان قبولی دانشجویان در آزمون صلاحیت بالینی را افزایش داد. پیشنهاد می‌شود شرایطی فراهم گردد که دانشجویان سایر دانشگاه‌ها نیز بتوانند در این دوره شرکت کنند.
 
 
واژه‌های کلیدی: ارزشیابی، صلاحیت بالینی، دوره الکترونیکی، دانشجو
متن کامل [PDF 697 kb]   (312 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/9/21 | پذیرش: 1401/2/31 | انتشار: 1401/4/18
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mir Moqtadaei Z, Rezaei H, Dehghani N, Tahmasabi Sisakht M. Evaluation of Electronic Training Course for Medical Students to Prepare for Clinical Competency Tests. armaghanj 2022; 27 (4) :484-496
URL: http://armaghanj.yums.ac.ir/article-1-3221-fa.html

میرمقتدایی زهره سادات، رضایی حبیب اله، دهقانی نسرین، طهماسبی سی سخت محمد. ارزشیابی دوره الکترونیکی مهارت آموزی دانشجویان پزشکی جهت آمادگی شرکت در آزمون های صلاحیت بالینی. ارمغان دانش. 1401; 27 (4) :484-496

URL: http://armaghanj.yums.ac.ir/article-1-3221-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 27، شماره 4 - ( 4-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
ارمغان دانش Armaghane Danesh
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645