[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
بانک ها و نمایه نامه ها::
فرم پیش نیاز ارسال مقاله::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه ها
DOAJ
GOOGLE SCHOLAR
..
:: دوره 30، شماره 5 - ( 7-1404 ) ::
جلد 30 شماره 5 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی الگوی منتورینگ بالینی: یک مطالعه گراندد تئوری
زینب محمودی1 ، حمید رضا معتمد ، پری مشایخ
1- ، zainabmahmoodi69@gmail.com
چکیده:   (15 مشاهده)
مقدمه: مدل‌های موجود منتورینگ به طور خاص بر آموزش بالینی متمرکز نیستند و تنها دامنه محدودی از اهداف آموزشی مورد نظر، به ویژه در محیط‌های بالینی را پوشش می‌دهند.

هدف: هدف از این مطالعه طراحی یک مدل منتورینگ آموزش بالینی بود.

روش‌ها: این مطالعه از رویکرد کیفی نظریه زمینه‌ای استفاده کرد. شرکت‌کنندگان شامل ۱۵ نفر بودند که به صورت هدفمند انتخاب شدند. داده‌ها از طریق مصاحبه‌های نیمه ساختار یافته جمع‌آوری و با استفاده از رویکرد Corbin and Strauss 2015 تجزیه و تحلیل شدند که شامل شناسایی مفاهیم، ​​تکامل مفاهیم، ​​توصیف ابعاد و ویژگی‌های آنها، تجزیه و تحلیل داده‌ها برای زمینه، ادغام فرآیندها در تجزیه و تحلیل و ترکیب دسته‌ها است. از نرم‌افزار MAXQDA برای مدیریت داده‌ها استفاده شد.

یافته‌ها: نتایج اصلی شامل ۴ دسته اصلی حاصل از کدگذاری انتخابی، ۱۱ زیردسته از کدگذاری محوری و ۳۱ دسته اولیه از کدگذاری باز بود. دسته‌های اصلی شامل ارزیابی دانشجو، پیش‌بینی، تشکیل تیم‌های منتورینگ و تفویض مسئولیت‌ها بودند. نتیجه‌گیری: این مدل می‌تواند نقش مهمی در تقویت و پشتیبانی از فرآیند یاددهی-یادگیری در آموزش بالینی داشته باشد و در نتیجه کیفیت آموزشی را بهبود بخشد و رشد حرفه‌ای دانشجویان را تقویت کند.
: منتورینگ، آموزش بالینی، نظریه زمینه‌ای
 
واژه‌های کلیدی: : منتورینگ، آموزش بالینی، نظریه زمینه‌ای
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: بهداشت حرفه ای
دریافت: 1404/2/20 | پذیرش: 1404/8/4 | انتشار: 1404/8/19
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mahmoodi Z, Hamidreza MotamHamidreed M, MASHAYEKH P. Designing a Clinical Mentoring Model: A Grounded Theory Study. armaghanj 2025; 30 (5)
URL: http://armaghanj.yums.ac.ir/article-1-3801-fa.html

محمودی زینب، معتمد حمید رضا، مشایخ پری. طراحی الگوی منتورینگ بالینی: یک مطالعه گراندد تئوری. ارمغان دانش. 1404; 30 (5)

URL: http://armaghanj.yums.ac.ir/article-1-3801-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 30، شماره 5 - ( 7-1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
ارمغان دانش Armaghane Danesh
Persian site map - English site map - Created in 0.2 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4725