[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
بانک ها و نمایه نامه ها::
فرم پیش نیاز ارسال مقاله::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه ها
DOAJ
GOOGLE SCHOLAR
..
:: دوره 18، شماره 2 - ( 2-1392 ) ::
جلد 18 شماره 2 صفحات 125-115 برگشت به فهرست نسخه ها
جایگاه مهار و خودکارآمدی عمومی‌دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
مریم عمیدی مظاهری1 ، مینا سادات حسینی
1- ، maryamamidi@hlth.mui.ac.ir
چکیده:   (5419 مشاهده)
چکیده زمینه و هدف: خودکارآمدی و جایگاه مهار از جمله متغیرهای مهمی‌ است که در سه دهه گذشته توجه محققان حیطه‌های مختلف را به خود جلب کرده است. هدف این مطالعه تعیین جایگاه مهار و خودکارآمدی عمومی‌دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود. روش بررسی: در این مطالعه مقطعی 737 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه های منبع کنترل راتر و خودکارآمدی عمومی‌ را تکمیل نمودند. داده‌ها با آزمون‌های آماری توصیفی و استنباطی، تی مستقل و همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها: در حدود 47 درصد از دانشجویان جایگاه مهار بیرونی داشتند. میانگین نمره خودکارآمدی عمومی‌پسران به طور معنی‌داری بالاتر از دختران بود(05/0p<). به طور کلی 5/65 درصد از دانشجویان برگزاری دوره آموزشی خودکارآمدی را ضروری می‌دانستند. نتیجه‌گیری: با توجه به اهمیت جایگاه مهار درونی برای ارائه دهندگان خدمات سلامتی و از آنجا که درصد بالایی از دانشجویان جایگاه مهار بیرونی داشتند لازم است دوره های آموزشی ارتقاء خودکارآمدی و تغییر جایگاه مهار بیرونی به درونی بویژه جهت دختران دانشجو برگزار گردد. واژه‌های کلیدی: خودکارآمدی عمومی، جایگاه مهار، دانشجویان
واژه‌های کلیدی: واژه‌های کلیدی: خودکارآمدی عمومی، جایگاه مهار، دانشجویان
متن کامل [PDF 551 kb]   (1849 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/2/8 | پذیرش: 1394/2/8 | انتشار: 1394/2/8
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Amidi Mazaheri M, Hosseini M. Locus Of Control And General Self-Efficacy In Students Of Isfahan University Of Medical Sciences. armaghanj 2013; 18 (2) :115-125
URL: http://armaghanj.yums.ac.ir/article-1-370-fa.html

عمیدی مظاهری مریم، سادات حسینی مینا. جایگاه مهار و خودکارآمدی عمومی‌دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. ارمغان دانش. 1392; 18 (2) :115-125

URL: http://armaghanj.yums.ac.ir/article-1-370-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 2 - ( 2-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
ارمغان دانش Armaghane Danesh
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4703